Аутор тема: vȋd¹ i vȋd²: ko je ovde lud?  (Прочитано 21099 пута)

0 корисника и 1 гост прегледају ову тему.

Ван мреже Esquivalience

  • Млађи члан
  • **
  • Поруке: 64
  • Говорим: English
    • Српски ми је матерњи језик
vȋd¹ i vȋd²: ko je ovde lud?
« : 16. 12. 2020. у 17.33 »
     U Matičinom Rečniku iz 2007. i 2011. (ne znam kako je u izdanju iz 2018, ali mislim da je isto) – postoje dve imenice vȋd: imenica vȋd¹ znači primanje svetlosnih utisaka u oku, a vȋd² (njen homonim!!) znači (1) lik, oblik, izgled, (2) vrsta, tip nečega, (3) pridevsko svojstvo, (4) glagolsko svojstvo.

     Pisac ovog dela rečnika, Milica Vujanić, izgleda je razdvojila ovu leksemu na dve (jer i SANU rečnik i RMS i HJP lepo tretiraju ovo kao polisemiju, kao jednu leksemu). Značenje lik, oblik, izgled očito je dobijeno metonimijom od značenja čulne percepcije (tipa formula FENOMEN PERCEPCIJE → ONO ŠTO SE NJOM PERCIPIRA, u tom smislu). Ovo je očito polisemija, a ne homonimija. Molim vas, ko je ovde lud?

     Oprostite na napristojnosti, ali – WTF?!

P. S. Džooooo! Ne radi Akcentarijum. [neznam] Imaš li, kojim slučajem, informaciju zašto? Taman sam se navikao, baš je zgodan…
« Последња измена: 16. 12. 2020. у 18.36 Esquivalience »

Ван мреже J o e

  • Велики модератор
  • Староседелац
  • *****
  • Поруке: 5.249
Одг.: vȋd¹ i vȋd²: ko je ovde lud?
« Одговор #1 : 16. 12. 2020. у 20.06 »
И ја сам приметио баш тај вид. Ако те теши, има таквих грешака колико хоћеш, негде сам их и записао. Док на Једнотомнику нисам радио једно истраживање, имао сам много више мишљење о њему.

Не ради Акцентаријум, видех.  Не знам, једино да се пита Тошовић. Пало ми је на памет да нису у питању нека ауторска права…

Ван мреже Esquivalience

  • Млађи члан
  • **
  • Поруке: 64
  • Говорим: English
    • Српски ми је матерњи језик
Одг.: vȋd¹ i vȋd²: ko je ovde lud?
« Одговор #2 : 16. 12. 2020. у 21.24 »
To se uguralo i u takmičenja (tako sam i našao primer). Opštinsko za III razred, 2013. godine (školske 2012/2013), pitanje 8. U rešenju piše homonimija. To znači da sastavljač testa to nije identifikovao kao grešku i da su učenici koji su lepo razmišljali 2013. godine bili oštećeni. [ccc]

Ван мреже J o e

  • Велики модератор
  • Староседелац
  • *****
  • Поруке: 5.249
Одг.: vȋd¹ i vȋd²: ko je ovde lud?
« Одговор #3 : 17. 12. 2020. у 11.37 »
То и јесте принцип: немате ви шта да размишљате кад вам све лепо [cesh] пише у граматици и речнику. Што је најгоре, они који су то смислили предају методику наставе језика (или бар верују да то чине). :blush:

Ван мреже Esquivalience

  • Млађи члан
  • **
  • Поруке: 64
  • Говорим: English
    • Српски ми је матерњи језик
Одг.: vȋd¹ i vȋd²: ko je ovde lud?
« Одговор #4 : 17. 12. 2020. у 23.11 »
[…] Што је најгоре, они који су то смислили предају методику наставе језика (или бар верују да то чине). :blush:

 Aa, da-da. :D „Šta je razlika između nastavnog lista i nastavnog listića?” [lol]

[Inače, šalim se, ali ne izmišljam. Termin nastavni list (to je termin, da) podsetnik je na kome se obraćuje više tema, ili nega velika oblast, dok nastavni listić ima za cilj da objasni ili utvrdi samo jednu specifičnost.]

Тагови: polisemija homonimija