Mislim da se pitanje postavlja sa pogrešne strane. Ja vidim kao činjenicu da veliki broj dece ne uspe da se adekvatno odškoluje. Adekvatno u dva značenja: da kao odrasli ljudi mogu za sebe da obezbede sebi samima makar pristojnu egzistenciju i sreću, i da pozitivno doprinose društvu u celini. Tu se, naravno, otvara čitav spektar pitanja: šta je pristojna egzistencija, šta je sreća, koje su vrednosti nas kao društva, šta bi bio pozitivan doprinos takvom društvu. I na njih se mogu davati različiti, čak oprečni odgovori. Ja lično mislim da vrednosti našeg društva trebaju biti tolerancija, otvorenost, empatija, vrednoća, požrtvovanost, a mladi u ovoj zemlji (kao i stari, ali za njih je voz prošao) slabo stoje po svim tim pitanjima.
Po meni škola treba da postane mesto gde se mladi uče ovim vrednostima. Časovi književnosti su za veliki broj dece jedina prilika za to. Jasno je da deca dolaze nevaspitana, mnoga od njih i nasilna, slažem se da je profesor pred njima na mnogo načina nemoćan, uz to višestruko demotivisan: decom, roditeljima, kolegama, sistemom. Ali ako on ne pomogne toj deci, verovatno niko neće, jer neće imati više prilike. A zadatak ne treba da bude da savladaju Homera, Šekspira, Tolstoja, klasicizam, romantizam, ili ne znam šta. Zadatak, opet kažem, treba da bude da usvoje neka iskustva i vrednosti. U kontekstu književnosti, da se sažive sa likovima i da vide svet njihovim očima, da probaju da razumeju zašto rade ono što rade, da probaju da razumeju gde su pogrešili, da razviju način mišljenja o pitanjima koja postavlja roman i koja će im postaviti i njihov život jednog dana. Za to može biti dovoljno jedan jedini roman da čitaju cele godine. Ako neće kod kuće, onda zajedno na času. Bar je to moj stav.