"Андерсен је градио бајку своју од самих истина. И зато је преобразио свет: умножио егзистенције, умножио односе између људи и ствари; назидао неколико нових тавана живота изнад нас и испод нас. А из философије коју је он животом платио, изнео је учење: да све може да се веже добрим односом, јер у свему, чак и у динамиту живи љубав, и између свега има места за љубав и за религиозно разумевање ствари и догађаја. Везао је Андерсен добрим односом човек и глисту: глисте су, ено, поиздизале једва видљиве хрпице на тлу, али то служи проветравању земље, а то је сарадња човеку ратару. Везао је добрим односима човека за све што чини овај свет и живот, па га везао добрим односима и за жалост, губитак, немаштину, и за саму смрт. И везао тако природно, да деца то читају с разумевањем и с одобравањем. Андерсен нам казује врло често последњу реч разума, лепоте и философије, истовремено. А што то деца читају и воле, знак је да смо сви ми од ране младости готови да будемо идеална бића у једном свету где није лако живети, али је лепо живети ако човек живи да би животом купио и платио једну философију. Не философију коју би узео из неког система и присвојио је, него своју философију, која најзад може бити у неком сродству и са неком системском философијом, али плаћена мора бити, стечена мора бити животом једне егзистенције."
- Исидора Секулић: Дански мотиви (Андерсен, Киркегор), у: Личности из страних књижевности (Исидора Секулић II, Огледи и записи; Матица српска/Српска књижевна задруга, 1971)