Аутор тема: Engine  (Прочитано 647 пута)

0 корисника и 2 гостију прегледају ову тему.

Ван мреже Rancher

  • Велики модератор
  • Староседелац
  • *****
  • Поруке: 1.219
  • Говорим: енглески
  • Родно место: Златиборски округ
    • Српски ми је матерњи језик
Engine
« : 2. 02. 2021. у 17.23 »
In computer programming, an engine is a program that performs a core or essential function for other programs. Engines are used in operating systems, subsystems or application programs to coordinate the overall operation of other programs.
Има их разних, од енџина за рендеровање 3D графике (конвертовање 3D модела у 2D слике) или елемената на веб-страници, па до оних који служе као софтверски оквир (фрејмворк) за израду видео-игара. Заједничко им је ово цитирано.

Највише ми се допада погон, у појединим случајевима механизам. Виђао сам машина и мотор, али ми побуђују смешне асоцијације.

Ван мреже Father Jape

  • Староседелац
  • *****
  • Поруке: 875
  • ˌfɑːðə ˈdʒeɪp
  • Родно место: Beograd
    • Српски ми је матерњи језик
Одг.: Engine
« Одговор #1 : 2. 02. 2021. у 17.36 »
To je bilo šta drugo osim endžin?  [iznenadjen]
Dictionaries are like watches, the worst is better than none, and the best cannot be expected to go quite true.
– Samuel Johnson

Ван мреже Rancher

  • Велики модератор
  • Староседелац
  • *****
  • Поруке: 1.219
  • Говорим: енглески
  • Родно место: Златиборски округ
    • Српски ми је матерњи језик
Одг.: Engine
« Одговор #2 : 3. 02. 2021. у 14.14 »
Не верујем, посебно у game engine. :) Има у неким чланцима, мастер раду и докторској дисертацији погон игре, то ми најбоље звучи.

Pogon igre (engl. game engine) predstavlja programski kod koji omogućava funkcionisanje igre, omogućava korišćenja grafičkih (potkategorija grafičkih pogona) i vizuelnih elemenata igre koji tvore svet igre (uključujući meĎuodnose objekata u svetu igre tzv. fizički pogon, komunikacije na mreţi ili povezanost sa ureĎajima za unos podataka. Kao što Beri Etkins (Barry Atkins) naglašava: „način na koji vidimo ono što je na ekranu kontroliše se i odreĎuje putem pogona igre, ali ne i ono šta vidimo“ (Atkins 2012: 228). Dakle, likovi i priča nisu deo pogona igre.
Postoje varijacije, obično se za igre koje pripadaju istom ţanru koriste u osnovi slični pogoni, koji se, sa druge strane, mogu koristiti za meĎusobno potpuno različite igre u pogledu priče, likova, vizuelnog identiteta, pa i ciljeva i pravila. Pogon igre je vaţan u kontekstu novih medija kao programska karakteristika i definišući (ograničavajući) faktor.

Тагови: