Српски језички атеље > Књижевност

Školska lektira

<< < (3/9) > >>

Бруни:

--- Цитат: Марина у  5. 04. 2014. у 12.36 ---Наравно, Бруни, па ја сам дужна да прво објасним историјски контекст, па тек онда да пређем на утицај реалности, тј. историје на уметност.
Пре неки час смо почели да радимо хуманизам и ренесансу. Сећам се из средње да је нама објашњено како ренесанса значи препород - и сад, хајде ти закључи чега препород. Морам да им разјасним све важније чињенице тог доба - утицај цркве, буђење науке, заинтересованост за човека као таквог, као и да објасним зашто српска књижевност није имала ренесансу (због Турака, што је, опет, историјска чињеница) - па тек онда да поченем са Петрарком.

--- Крај цитата ---
Pa kako stigneš sve da uradiš kako treba? Jer s obzirom u kojoj školi radiš, teško mi je poverovati da imaš dovoljan broj časova da stigneš sve to da izložiš, da deca to prihvate i sažvaću i da tek onda sa tim znanjima pistupe čitanju knjige…

(Da upozorim, ja pričam iz perspektive bivšeg učenika i na osnovu onog što pročitam šta napišu oni koji se bolje razumeju u to kako školstvo funkcioniše u Srbiji, plus na osnovu onog što vidim kako se radi ovde na časovima jezika. Stoga nije isključeno da su neka moja viđenja pogrešna.)

J o e:
Мало претерујете с том биографско-историјском методом. ОК, ако баш хоћеш људски да се бавиш делом, позабави се и тиме. Зар није прече показати да једно дело има универзалну, уметничку вредност (ако има)? Дакле, и машинбравари и фризери треба да читају Лазаревића, Јакшића, Дучића, али не морају нужно да знају поетике праваца у којима су дела настала, већ да се науче да им дело побуди осећања и мисли.

Узгред, у средњој школи се родољубива песме и сл. скоро не раде, не знам што се дигла толика повика. Од Шантића се ради Вече на шкољу и Претпразничко вече (само на језичком смеру још и Моја отаџбина).

Бруни:
Ne moraju znati poetike pravaca, ali istorijske okolnosti su u nekim slučajima vrlo bitne da bi se delo uopšte shvatilo kako treba.

BTW, jesu li izbacili Don Kihota iz lektire srednje škole (jezički smer)?

J o e:
Ради се по кратком одломку.

Марина:

--- Цитат: Бруни у  5. 04. 2014. у 12.44 ---Pa kako stigneš sve da uradiš kako treba?
--- Крај цитата ---
Па, немам баш времена да одрадим како треба, тј. онако како мислим да би требало. Морам мало да им дам просторно-временске координате, јер иначе почињу да лутају. Ухвате се, на пример, за то што је Јулија имала 14 (16) година, па од тумачења не буде ништа.


--- Цитат: Бруни у  5. 04. 2014. у 12.41 ---Da li uopšte postoji razlika između programa i liste lektire u zavisnosti od škole?
--- Крај цитата ---
Само у обиму. Негде се раде одломци уместо целог дела (као што је случај са Сервантесовим романом), а у неким смеровима се уместо три текста неког аутора ради један.


--- Цитат: J o e у  5. 04. 2014. у 16.23 ---Мало претерујете с том биографско-историјском методом.
--- Крај цитата ---

Можда. За сад ми је филозофија: само не онако како су нама држали часове. Све се сводило на диктирање и бубање напамет.

Навигација

[0] Списак порука

[#] Следећа страница

[*] Претходна страница

Пређи на пуно издање